cepes1

PRENTSA OHARRA
2023/03/21

Bigarren eskuko ehungintza-merkatuaren gorakada

• Datorren apirilean, Emaúsek bi salmenta-gune berezi gehituko dizkio bere establezimendu-sareari Hernanin eta Errenterian, eta sei lanpostu sortuko ditu egoera zaurgarrian dauden kolektiboentzat.

• Gaurtik aurrera, Emaúseko dendetan egoera onean dauden arropak uzten dituzten pertsonek %10eko deskontu-bonua jasoko dute, eta bigarren bizitzako beste ehungai batzuetan gastatu ahal izango dute.

• Gainera, aktibatuko ditu salmenta-pisura Irungo EkoCenter-ean eta kalitatezko arropak gordetzeko sistema Donostiako Faktory-n.
• Emaúsen, bigarren eskuko salmentak %22 igo ziren 2019 eta 2022 artean.

Bigarren eskuko merkatua goraka doa. Kontsumo eredua aldatzen ari da, produktu berrien prezioaren igoera edo erosketa iraunkorraren aldeko apustua bezalako faktoreen ondorioz. Baita bigarren eskuko artikuluen erabilerari buruzko aurreiritziak galdu direlako ere, batez ere Z belaunaldian –1995 eta 2000 urte artean jaiotakoak–. Boston Consulting Group (BCG) aholkularitza enpresa amerikarraren arabera, arropa, oinetako eta osagarrien bigarren eskuko merkatua modaren sektorearen %3-5 da, eta mundu osoan 100.000 eta 120.000 milioi dolar arteko balioa du, 2020an suposatzen zuenaren hirukoitza baino gehiago. Aholkularitza-enpresak uste du %40ra arte haz daitekeela.

Ondorio hori Gipuzkoan ere nabaritzen da. Iaz, Emaúsek, lurraldean ekonomia zirkularra eta bigarren eskuko salmenta sustatzen aitzindaria denak, 157.840 jantzi saldu zituen guztira, hau da, 2019an baino %22 gehiago. 2023an, apustu hori sendotuko du, bi salmenta-gune berezi berri irekiko baititu eta salmenta-puntuetan salmenta-ekintza bereziak jarriko baititu abian, bigarren eskuko ehunen salerosketa sustatzeko, udaberria iristearekin batera armairu aldaketa aprobetxatuz.

Irekitze-plana burutzea

Alde batetik, datorren maiatzean Emaúsek bi denda berri irekiko ditu, bat Hernanin eta beste Errenterian, iaz Donostian bi gune berezirekin hasitako irekiera plana gauzatuz. Oso zaindutako salmenta-guneak dira, eta zehaztasunez hautatutako produktuak daude: moda, oinetakoak eta osagarriak, berreskuratutako altzariak, argiztapena, jostailuak eta dekorazio-objektuak; erosketa “arduratsua, solidarioa eta bakarra” egiteko aukera ematen dutenak, adierazi du Begoña Cabaleiro Emaúseko komunikazio-arduradunak. Hernaniko dendak 600 m2-ko azalera izango du eta kiroldegiaren ondoan egongo da kokatua (Latxunbe auzoa 10), eta Errenteriakoak 200 m2-ko azalera izango du, eta hiri erdian egongo da kokatua, Zumardiaren ondoan (Nafarroa Hiribidea 25).

Salmenta-gune berri horiek Gipuzkoako hiriburuan Emaúsen azken irekieren arrastoari jarraitzen diote: Heritage, Garbera merkataritza-gunean; eta Easo kaleko denda berria, Euskotren geltokiaren aurrean. Berreskuratutako artikuluak erosteko erreferentzia-leku gisa kokatzen ari diren espazioak dira, kontsumo arduratsua sustatzen dute eta aurreko urteetako aurreiritzietatik urrun daude.

Denda berriek enplegu berdeko sei lanpostu sortuko dituzte gizarte-bazterketa arrisku egoeran dauden pertsonentzat. Izan ere, Emaúsek, berreskuratu ezean zabortegi batean amaituko luketen jantziei bigarren bizitza bat ematea ez ezik, laneratzeko aukerak sortzea ere bilatzen du. Horrela, bazterketa-arriskuan dauden pertsonak hiru urtez daude kontratatuta. Urte horietan zehar, pertsona bakoitzak laguntza espezializatua izango du, lan-merkatu normalizatura iristeko bide horretan laguntzeko eta ahalduntzeko.

IMG 20230320 WA0006

Armairu aldaketa arduratsua

Era berean, udaberria iristearekin eta armairua aldatzearekin batera, Emaúsek gaurtik aurrera “+10” sentsibilizazio kanpaina jarriko du abian bere salmenta-gune guztietan, Garbera merkataritza-guneko Heritage dendan izan ezik. Kanpaina honen helburua da ehun gaien berrerabilera sustatzea. Horrela, udaberri eta udako arropa egoera onean ematen duten pertsona guztiek %10eko bonua jasoko dute ehun-gai produktuetan erabiltzeko. “Bigarren bizitzako jantzien erosketa sustatu nahi dugu, baita erabiltzen ez dugun arropa horren kudeaketa arduratsua ere. Udaberriko armairua aldatzea une egokia da ohitura jasangarri hori txertatzeko. Arropa bota ordez, edo hainbeste arropa erabili gabe gordetzen jarraitu beharrean, eman diezaiegun beste pertsona batek gozatzeko aukera; eta denboraldi honetan erosiko ditugun arropa horiek bigarren eskukoak izatea saia gaitezen”, azaldu du Marian Pargak, Emaúseko ehungintzako arduradunak.

Horrez gain, Irungo EkoCenter-ean eta Donostiako Faktory-n arropa erosketa arduratsua sustatzeko ekimen pilotuak jarriko dira abian. Alde batetik, Irungo dendan arropa pisura erosi ahal izango da, bigarren eskuko arropa kiloa 16,95 euroko prezioan erosi ahal izango da. Horretarako, balantzak jarriko dira kontsumitzaileek nahi duten arropa guztia hartu eta prezio finko batean ordaindu ahal izateko, eta erosketa merkeagoa izango da hainbat arropa eramaten badituzte.

Faktory-n burutuko den ekintzari dagokionez, Emaúsek kalitate handiagoko arropentzako biltegi-formula probatuko du. “Kalitate eta prezio handieneko arropen kasuan, balorazio- eta gordailu-sistema bat ezarri dugu, alderdi guztiek irabazteko helburuarekin: jantzi bat ekartzen digute, tasatu egiten dugu, hiru hilabetez salgai izaten dugu eta saltzen denean, ekarri digun pertsonak salmenta-prezioaren ehuneko bat eskuratzen du; saldu ez bada, arropa etxera eramatea edo bertan uztea erabaki dezake, trukean ezer eskuratu gabe”, azaldu du Marian Pargak.

Saltoki berrien eta ekintza berezien plan hau kokatzen da, Emaúsen ekonomia zirkularraren bidez gizarte bazterketa arriskuan dauden pertsonen enplegua sustatzeko egindako ekimen baten barruan, “Emaús Gipuzkoa: una organización ambidiestra” proiektua CEPESek, Gizarte Ekonomiaren Espainiako Enpresarien Konfederazioak eta Europako Gizarte Funtsak finantzatzen dute, gizarteratzeko eta gizarte-ekonomiako Programa operatiboaren barruan.

cepes1